Efektywna współpraca z agencją badawczą – dowiedz się, jak powinna wyglądać

 

Chcesz skierować zapytanie ofertowe do agencji badawczej? Nie wiesz jednak na jakie elementy zwracać uwagę, aby mieć pewność udanej i owocnej współpracy. Przeczytaj nasz artykuł poradnikowy, a Twoje wątpliwości zostaną szybko rozwiane. Zwrócimy Ci uwagę na wszystko to, czego możesz oczekiwać od tego typu firmy. Podpowiemy także, czego pracownicy agencji mogą wymagać od Ciebie.

Brief badawczy – od tego wszystko się zaczyna

Nie sposób właściwie zaplanować projektu badawczego, jeżeli nie dostarczysz firmie zajmującej się badaniami rynku czytelnego briefu. Jest to krótki instruktaż, na podstawie którego agencja badawcza będzie w stanie zaplanować realizację poszczególnych działań. Warto zawrzeć w nim przede wszystkim takie elementy jak:

- opis charakterystyki Twojej firmy oraz branży w ramach której działasz,

- założenia dotyczące przyjętej misji oraz celów rozwojowych i marketingowych,

- przyjęte przez Ciebie cele badania,

- lista pytań badawczych, na które pragniesz uzyskać odpowiedź za sprawą realizacji analizy rynku.

Dzięki posiadaniu briefu firma badawcza unikniesz ryzyka rozbieżności, pomiędzy Twoim punktem widzenia, a agencją. Znacznie łatwiejszym zadaniem będzie również późniejsza weryfikacja tego, czy zostały spełnione wszelkie przyjęte założenia.

Metodologia badawcza – każda profesjonalna agencja badań marketingowych Ci ją dostarczy

Zastanawiasz się w tym miejscu, jak masz zweryfikować kompetencje pracowników agencji badawczej. Oczywiście nieoceniona będzie lista dokumentów potwierdzających doświadczenie i wykształcenie, a także referencje od dotychczasowych Klientów . Czy jednak możesz być pewien ich wiarygodności? Niekoniecznie. Dlatego warto samodzielnie zweryfikować, czy masz do czynienia z profesjonalną firmą badawczą.

Zwróć się zatem do agencji z prośbą o zaprezentowanie koncepcji metodologicznej. Zaznacz, że chcesz by znalazły się w niej takie elementy jak między innymi:

- plan opracowania narzędzia badawczego,

- lista metod i technik badawczo-analitycznych, razem z uzasadnieniem ich doboru,

- próba badawcza – dobrana z zachowaniem standardów reprezentatywności,

- sposoby kontroli jakości badania,

- rozwiązania zaplanowane na wypadek problemów z terminową realizacją projektu.

Podsumowanie

Jeśli chcesz więc zyskać gwarancję wiarygodnych wyników badania gotowych do praktycznego wdrożenia, koniecznie weź pod uwagę przedstawione w artykule zasady współpracy. Dzięki temu nierzetelne agencje badawcze na pewno nie zdołają przekonać Cię do zawarcia umowy. O przecież badania rynku zamawiasz po to, aby osiągnąć mierzalne cele biznesowe.

Badania ankietowe od 4 zł.