Chcesz skierować zapytanie ofertowe do agencji badawczej? Nie wiesz jednak na jakie elementy zwracać uwagę, aby mieć pewność udanej i owocnej współpracy. Przeczytaj nasz artykuł poradnikowy, a Twoje wątpliwości zostaną szybko rozwiane. Zwrócimy Ci uwagę na wszystko to, czego możesz oczekiwać od tego typu firmy. Podpowiemy także, czego pracownicy agencji mogą wymagać od Ciebie.
Brief badawczy – od tego wszystko się zaczyna
Nie sposób właściwie zaplanować projektu badawczego, jeżeli nie dostarczysz firmie zajmującej się badaniami rynku czytelnego briefu. Jest to krótki instruktaż, na podstawie którego agencja badawcza będzie w stanie zaplanować realizację poszczególnych działań. Warto zawrzeć w nim przede wszystkim takie elementy jak:
- opis charakterystyki Twojej firmy oraz branży w ramach której działasz,
- założenia dotyczące przyjętej misji oraz celów rozwojowych i marketingowych,
- przyjęte przez Ciebie cele badania,
- lista pytań badawczych, na które pragniesz uzyskać odpowiedź za sprawą realizacji analizy rynku.
Dzięki posiadaniu briefu firma badawcza unikniesz ryzyka rozbieżności, pomiędzy Twoim punktem widzenia, a agencją. Znacznie łatwiejszym zadaniem będzie również późniejsza weryfikacja tego, czy zostały spełnione wszelkie przyjęte założenia.
Metodologia badawcza – każda profesjonalna agencja badań marketingowych Ci ją dostarczy
Zastanawiasz się w tym miejscu, jak masz zweryfikować kompetencje pracowników agencji badawczej. Oczywiście nieoceniona będzie lista dokumentów potwierdzających doświadczenie i wykształcenie, a także referencje od dotychczasowych Klientów . Czy jednak możesz być pewien ich wiarygodności? Niekoniecznie. Dlatego warto samodzielnie zweryfikować, czy masz do czynienia z profesjonalną firmą badawczą.
Zwróć się zatem do agencji z prośbą o zaprezentowanie koncepcji metodologicznej. Zaznacz, że chcesz by znalazły się w niej takie elementy jak między innymi:
- plan opracowania narzędzia badawczego,
- lista metod i technik badawczo-analitycznych, razem z uzasadnieniem ich doboru,
- próba badawcza – dobrana z zachowaniem standardów reprezentatywności,
- sposoby kontroli jakości badania,
- rozwiązania zaplanowane na wypadek problemów z terminową realizacją projektu.
Podsumowanie
Jeśli chcesz więc zyskać gwarancję wiarygodnych wyników badania gotowych do praktycznego wdrożenia, koniecznie weź pod uwagę przedstawione w artykule zasady współpracy. Dzięki temu nierzetelne agencje badawcze na pewno nie zdołają przekonać Cię do zawarcia umowy. O przecież badania rynku zamawiasz po to, aby osiągnąć mierzalne cele biznesowe.